KUGIRAN GARAGE ROCK DARI SINGAPURA, CACTUS CACTUS RILIS SINGLE 'WAKE WORK SLEEP'







Kugiran garage-rock yang berpangkalan di Singapura, Cactus Cactus membuat penampilan sulung yang cemerlang dengan "Wake Work Sleep", trek rock psychedelic yang luas dan hebat menerpa kesibukan diusia muda yang tidak berkesudahan dan  meletihkan.

Dengan bingit gitar, dentuman dram, dan sedikit kegilaan, trek itu muncul dengan psychedelia, sebelum menjadi nuansa epik garage-rock dengan bunyi dinamik.  

"Saya akan berusia 23 tahun pada tahun ini dan ia adalah masa yang pelik dalam hidup saya sekarang," si vokalis,King Aloe menerangkan. “Saya berasa bertuah kerana diberi peluang untuk bekerja keras dan masih mengejar impian saya, tetapi pada masa yang sama jangkaan yang ditetapkan oleh diri sendiri dan kadangkala membosankan dan ia boleh jadi berasa sesak nafas. Menulis "Wake Work Sleep" bersama ahli yang lain membantu saya  mengubah semua kekeliruan dan kekecewaan ini menjadi sesuatu yang murni - lokomotif tanpa sempadan tenaga.”

"Wake Work Sleep" ialah single perdana daripada EP  sulung Cactus Cactus yang akan datang, Water – telah ditetapkan untuk tayangan dua minggu kemudian pada 20 Mei 2022. Kumpulan itu juga telah bermain di rancangan homeground untuk menyokong keluaran di Play By Ear Studios dan Timbre+ One North untuk C U THERE Big Duck pada 7 Mei, dan Tiger Crystal’s Fire Stages pada 14 Mei.

Comments