'AS LONG AS WE STAY' SINGLE TERBARU FUGŌ BERSAMA HEIDI MORU

 




FUGŌ ialah sebuah band indie rock alternatif Malaysia yang ditubuhkan pada Oktober 2019. Kumpulan ini terdiri daripada penyanyi utama dan pemain gitar Hakim Kamal, pemain gitar utama
Dean dan pemain bass Ami. Muzik mereka adalah gabungan getaran elektro vintaj dengan bunyi moden, pengaruh muzik dari lewat 70-an, pop 80-an, funk, rock moden dan muzik new wave. FUGŌ ditubuhkan dan direkodkan di bawah Melodiya Recording.




'As Long As We Stay' menjadi single pertama FUGŌ pada tahun ini dan juga memaparkan
Heidi Moru, penyanyi dan penulis lagu yang berasal dari Sabah. Lagu ini akan menjadi single kedua mereka selepas debut EP mereka dan ia juga akan menjadi kali kedua mereka menampilkan artis lain di trek mereka selepas Bil Musa ‘Moon & The Sun’ yang memperoleh lebih 75,000 strim di Spotify sejak ia dikeluarkan pada Mac 2021.



'As Long As We Stay' mengisahkan tentang kisah cinta yang tanpa kepastian antara dua orang yang berharap cinta mereka akan bertahan lebih lama. Walau bagaimanapun, lirik menggambarkan bagaimana salah seorang daripada mereka terasa tentang hubungan yang rosak ini dan mahu orang lain membiarkannya pergi. Meskipun tahu ia adalah sesuatu yang besar untuk diminta. Jadi mereka percaya bahawa kekal dengan pendirian  masing-masing akan membantu cinta mereka bertahan sedikit lebih lama.

Lagu ini mempunyai bunyian pop vintaj melankolik Asia yang membantu menekankan dan menyampaikan perasaan dua orang dalam perhubungan ni.

Comments