AVERY FOS KELUARKAN ALBUM SULUNG, 'IN THE MIDST OF IT ALL'




Selepas tahun yang menjejaki jiwa (2021) menulis dan mengeluarkan single setiap dua bulan, Avery Fos bersedia untuk mengeluarkan album sulung mereka, 'In The Midst of It All'.

Ditulis dan dirakam sepenuhnya dari jauh (Brunei dan Malaysia), album ini berpunca daripada usaha kedua-dua mereka untuk menulis dan mengeluarkan karya muzik yang mencerminkan pengalaman mereka di pelbagai titik dalam tahun itu, kemudian disusun menjadi album dengan memasukkan dua lagu tambahan yang belum dikeluarkan, mengikut kronologi mendokumentasikan dunia melalui mata mereka.




Setelah dipisahkan secara geografi, menjalani dua versi berbeza akibat yang ditimbulkan oleh wabak itu, Elisha dan Phoebe menemui cara untuk berhubung antara satu sama lain, melalui penulisan album dan kemudian membincangkan proses pada projek album itu, 'The Avery Fos Podcast'.

Melalui susunan sinematik yang subur dalam satu lagu, kepada produksi berat sintetik yang unik dalam satu lagi, duo ini menarik inspirasi sonik daripada akar elektronik ambien mereka dan menggabungkannya dengan kematangan yang baru ditemui melalui unsur-unsur susunan orkestra. Bahagian vokal lirik memainkan sebahagian daripada penceritaan dalam beberapa lagu, berfungsi sebagai sokongan naratif kepada trek yang jelas dari segi emosi.

Sepanjang tahun ini, mereka berdua juga bekerjasama dengan rakan lama dan ilustrator, Artokree untuk mencipta kulit karya seni album, kompilasi lakaran dan coretan khusus untuk setiap lagu dalam album.

Single seperti 'Illuminate' dan 'Nightwatch' telah menerima tayangan radio, ulasan dan ciri pada keluaran single mereka, menimbulkan minat tentang jenis pengalaman yang mungkin diberikan apabila didengari sebagai sebahagian daripada kumpulan kerja yang lebih besar.

‘In The Midst of It All’ akan dikeluarkan pada berbilang platform digital pada 17 Disember 2021 dan akan tersedia untuk prapesanan digital tidak lama lagi.

 

Comments