SINGLE 'DEAR LOUSIE, PT.1" PROLOG SEDIH AGENDA PESTA DANSA




Selepas bulan April yang lalu mengeluarkan single "Your Cold Ocean" di semua laman muzik digital, Jeremia Ezra atau lebih dikenali dengan projek solo Agenda Pesta Dansa, penyanyi dan penulis lagu yang memulakan perjalanan muziknya di Semarang, sekali lagi menunjukkan ketekalannya dalam bekerja dengan single baru yang akan dikeluarkan serentak pada 29 Oktober 2021, bertajuk "Dear Lousie, Pt.1". Kehadiran rilisan ini akan menjadi barisan terakhir untuk menyambut pembebasan album sulung tayangan perdana "Aries Was So Smooth" pada akhir tahun ini yang akan dilancarkan pada 3
Disember 2021.

Menjadi penengah antara suara gitarnya yang luas dengan kesan bedroom pop dari cara bernyanyinya, single ini dibalut dengan suara synth ala Agenda Pesta Dansa yang tegas memperdengarkan psychedelic yang manis namun melankolik pada pemilihan nadanya.


Single ini mewakili suasana hati yang berkabung atas kehilangan seseorang yang berharga dalam hidup. Agenda Pesta Dansa juga mendedahkan bahawa meninggalkan bukan hanya mengenai siapa atau apa yang meninggalkan hidup anda tetapi lebih mendalam, iaitu ikatan anda dengan dia. Single ini menjadi prolog yang menyedihkan bahawa Agenda Pesta Dansa bersedia untuk menyambut pelancaran album yang akan datang juga mempersembahkan single yang dilancarkan sebelumnya seperti "Your Cold Ocean" dan “Go Back Another Day” dalam versi yang dirombak dan tentu saja "Dear Lousie, Pt.2" dan rilisan yang lain.

Proses pembuatan single ini dibantu oleh Rainer Bari / Spacerider sebagai pengeluar dan pengarah produksi label indepedent records 'Space Records', Walaupun dalam proses kreatif,  Agenda Pesta Dansa juga bekerjasama dengan Trampoline sebagai ekosistem seni dari Jakarta yang terlibat secara aktif dalam menyampaikan inti pati single ini melalui visual.






Comments