PASCA SINI RILIS 'HEAVY LITTLE WHITE LIES' MENAMPILKAN AIMRANZAMAN

 




Band pop Punk, Pasca Sini yang terdiri daripada  Aqmal Hakim, Awal Fakha Rosdi, Anwar Hadi, Thoriq Othman, dan Palie, merilis sebuah lagu berbahasa Inggeris berjudul “Heavy Little White Lies ”secara rasmi melalui saluran YouTube mereka, dan pada semua platform streaming utama pada 6 Ogos 2021.

Melalui lagu ini juga akan menampilkan gitaris math-rock, Aimranzaman, dimana beliau turut terlibat dalam menerbitkan, dan proses kreatif lagu ini di 'home studio' beliau, Parallel Records, Subang Jaya.

Ini akan menjadi keluaran Pasca Sini pertama yang tidak dihasilkan oleh Shaheir Jibin setelah 2 Ep dan Album sebelumnya menjadi sebahagian diskografi dari Jendela Recordings. 

Pasca Sini akan melancarkan beberapa lagi merch dan EP pada akhir tahun 2021 berikutan rilisnya karya "Heavy Little White Lies".





TENTANG 'HEAVY LITTLE WHITE LIES'

Lagu  yang ditulis oleh Awal Fakha Rosdi ini bercerita mengenai hubungan manipulatif, di mana ia berada lebih mengenai menjadi nostalgia masa lalu untuk berpegang pada masa sekarang, daripada memperbaiki masa kini untuk mempunyai masa depan yang lebih baik. Tajuk lagu menunjukkan bahawa kepercayaan adalah salah satu perkara yang paling penting dalam semua jenis hubungan sama ada platonik, atau romantis.

Lagu ini ditulis pada waktu pemerintah menyoroti orang yang kita tidak cukup untuk menjaga satu sama lain semasa mereka melakukan pekerjaan yang mengerikan dalam menguruskan sumber dan melaksanakan peraturan dalam memerangi wabak global.

Pasca Sini menentang pemerintah yang korup. #lawan

Comments