KYOTO PROTOCOL RILIS ROCKUMENTARY 'TEN' MEMETAKAN PERJALANAN 10 TAHUN




Kyoto Protocol tidak asing lagi di persada muzik Malaysia kerana mereka sudahpun mengadakan konsert pada tahun 2019 untuk meraikan pencapaian monumental yang merupakan ulang tahun 10 tahun band di The Bee, Kuala Lumpur. Setahu mereka, bahawa ia menjadi pertunjukan umum terakhir mereka diadakan sebelum segalanya terganggu dengan gangguan yang disebabkan oleh global pandemik.

Dengan kekurangan acara langsung pada tahun 2020, band ini memutuskan untuk menggunakan rakaman dari konsert 10 tahun mereka dan mengubahnya menjadi rockumentary pertama kumpulan ini bertajuk 'TEN'. Rockumentary ini menangkap intipati apa yang disukai peminat setia Kyoto Protokol dengan mempamerkan bukan sahaja tenaga dalam persembahan langsung mereka tetapi juga keperibadian mereka melalui rakaman di sebalik tabir. ‘TEN’ akan segera dilancarkan di Saluran Youtube band pada 10 Disember 2020 jam 8 malam.



Rockumentary ini akan disertai dengan album live 20 lagu perdana band ini, yang tersedia di semua streaming platform pada keesokan harinya. Dari lagu popular hingga kegemaran peminat, album ini merangkumi lagu-lagu seperti Jelita, Tiada Lagi Kidungmu, Delta Wing dan The End termasuk beberapa buah lagu lagi turut dimuatkan.  Album studio terbaru Kyoto Protocol ‘The Pen Is Mightier’ diterima dengan baik oleh pendengar, dengan single mereka 'The End' memuncak di nombor 31 di Trek Viral Spotify Top 50 dan album tersebut terpilih sebagai 'Best Releases of 2018' Bandwagon.

Mengenai TEN oleh Kyoto Protocol, dokumentari ini dipenuhi dengan tanpa tapisan, sisi yang tidak pernah dilihat sebelumnya dari Kyoto Protocol. Konsert 10 Tahun yang dipaparkan di rockumentary dirakam dalam definisi tinggi, jadi ini akan menjadi yang paling dekat dengan anda dan mendapat pengalaman konsert secara langsung dengan selesa dengan hanya tinggal di kediaman.

"Pertunjukan itu sendiri adalah keadaan euforia, memandangkan sudah setahun kemudian di mana sayangnya dunia muzik live telah runtuh .. Senang dapat melihat kembali tenaga dan memberikan fikiran dan perasaan di dalamnya sementara juga meraih semula 10 tahun yang indah sebagai sebuah kugiran". Memetik petikan Fuad. Beliau kemudiannya mengatakan bahawa mereka (Kyoto Protocol) gembira dengan apa yang mampu dihasilkan oleh "TEN".



Comments